marți, 16 iunie 2009

Hearts In Atlantis


Hearts in Atlantis a aparut in anul 2001. A fost facut dupa cartea de Stephen King cu acelasi nume. Am vazut filmul mai demult cand aveam HBO. Stiti cum e pe HBO, se tot repeta filmele. La vremea aceea eram destul de mica, nu prea intelegeam eu cum trebuie filmele si astfel m-am gandit sa-l reiau. Stephen King este scriitorul meu preferat, iar cand am aflat ca filmul este facut dupa una din cartile sale am spus ca trebuie neaparat sa revad filmul.
Am sa fac un rezumat al filmului dupa care imi voi spune impresiile.
Filmul incepe cu Bobby Garfield, in jurul varstei de 35 de ani, care primeste o scrisoare cum ca unul dintre prietenii sai din copilarie a murit intr-un accident de masina. El se intoarce in orasul in care a copilarit la mormantarea prietenului sau si isi aduce aminte de o serie de intamplari ciudate care s-au petrecut odata cu implinirea varstei de 11 ani. Bobby locuia cu mama sa, Liz, o femeie foarte frumoasa, care este mai mult interesata de placerile proprii, neluandu-le in seama pe cele ale fiului sau. Tatal lui Bobby murise in urma cu 6 ani, iar mama acestuia nu avea cuvinte prea dragute de spus despre el. In vietile lor apare Ted (Anthony Hopkins), pe care Bobby il indrageste imediat, dar pe care mama sa nu il prea agreeaza. Ted are o putere destul de ciudata (specifica personajelor lui Stephen King) adica aceea de a citi mintile oamenilor. Originea personajului este una obscura. Fiind intrebat unde a locuit sau lucrat inainte el da raspunsuri neclare. De asemenea el ii spune lui Bobby sa`l avertizeze cand ceva suspect apare in micutul lor orasel, deoarece niste oameni rai sunt pe urmele sale. Pe parcursul filmului aflam cine sunt acesti oameni si de ce il cauta pe Ted. Datorita puterilor sale paranormal de citire a gandurilor,

Pe langa poveste, m-a impresionat si relatia dintre Ted si Bobby, si felul in care Bobby se schimba dupa intalnirea acestui om interesant. Puterile de citire ale gandurilor ajung si in posesia lui Bobby dupa ce il atinge pe Ted. El isi da seama de aceste puteri intr-una dintre vizitele sale la balci, cand reuseste sa castige niste bani la un joc de ghicit. De altfel la sfarsitul filmului Bobby spune ca aceasta putere nu l-a parasit de-a lungul timpului si ca mereu si-a dat seama ce gandesc oamenii.
De asemenea imi place foarte mult modul in care este conturat personajul mamei lui Bobby. Liz reprezinta tipul de mama interesata doar de propriile placeri. Ea refuza sa-i cumpere lui Bobby o bicicleta de ziua lui pe motiv ca stau prost cu banii. In schimb ii ofera un permis de la biblioteca pentru adulti (acesta fiind gratis). Bineinteles situatia materiala nu o impiedica sa-si cumpere rochii scumpe, care sa o ajute sa arate bine la munca. Datorita obsesiei sale de ascensiune in scara sociala ajunge sa fie violata de seful ei.
Hearts in Atlantis va ramane unul dintre filmele mele preferate, iar pe langa asta intentionez sa citesc si cartea. Am citit pe wikipedia ca exista si o continuare, dar care nu este legata de Bobby.
Iar pe final, voi lasa niste citate din film care mi-au placut extrem de mult:

Ted: Sometimes when you're young, you have moments of such happiness, you think you're living in someplace magical, like Atlantis must have been? then we grow up and our hearts break into two

Bobby: Why do we always expect home to stay the same? Nothing else does.

Ted: It will be the kiss by which all others in your life will be judged... and found wanting.

Ted: I wouldn't have missed a single minute of it, Bobby. Not for the whole world.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu