duminică, 28 iunie 2009

The Hours (2002)


Ce pot sa spun despre film? Mie personal mi-a placut foarte mult. M-am uitat foarte atenta la el si l-am inteles (cel putin asa cred eu) destul de repede. Am intrat pe mai multe site-uri unde lumea spunea ca e un film stupid si care nu are nici un sens. Normal ca nu are cand esti obisnuit sa te uiti la comedii ieftine cu final previzibil.
In film este vorba despre 3 femei, nascute in 3 perioade de timp diferite. Filmul urmareste o zi din viata fiecareia. Singurul lucru care nu l-am inteles din film (cel putin nu complet) este care-i treaba cu Virgina Woolf?. Cu ce se aseamana ea fata de celelalte doua personaje? Sau ar putea fi doar un regizor universal al vietilor celorlalte doua femei? E destul de ciudat.
Din ce am inteles eu este vorba despre niste femei care considera ca nu se afla "in timpul" potrivit, sau ma rog, in perioada potrivita.
Julianne Moore (Laura) traieste in anul 1951. Ea are o viata "perfecta" pe care si-ar dori-o oricine. Are un sot care o iubeste, o casa frumoasa, un copil inteligent, dar mereu este nefericita. La inceput nu prea mi-am putut da seama de ce. Ma gandeam ca o fi plictisita de viata ei si ca vrea ceva entertaining. Defapt ea era lezbiana. De acest amanunt nu prea poti sa-ti dai seama sigur, desi in carte e clar. Ea isi face un plan sa-si paraseasca sotul dupa ce va naste al doilea copil. Laura spune la final "There it is. No one's going to forgive me. It was death. I chose life." Astfel mi-am dat seama ca ea se simtea captiva in viata pe care o avea. Dorea sa poata sa traiasca asa cum isi dorea si asta nu avea sa se intample alaturi de un barbat. Datorita perioadei in care traia era foarte greu sa se afirme ca lezbiana.
Meryl Streep (Clarissa) este o lezbiana care traieste in anul 2001, dar are impresia ca viata ei este una monotona, banala si mereu se gandeste la trecutul ei. Astfel mi-am dat seama ca ea este cumva prinsa in trecut si nu incearca sa-si schimbe situatia actuala, mereu visand la vremea cand totul era frumos.
(Observati situatia ironica sintre cele 2 personaje?)
De asemenea personajele au legatura unul cu celalalt. De asta o sa va puteti da seama urmarind filmul.
Nicole Kidman (Virginia Woolf) este nebuna, la propriu. Legatura dintre ea si celelalte personaje este ca ea scrie o carte despre o femeie care se aseamana oarecum cu Clarissa. La un moment dat spune : "A woman's whole life in a single day. Just one day. And in that day her whole life. "
Oarecum ea hotaraste destinele personajelor : Someone has to die in order that the rest of us should value life more. It's contrast.
Asa de final va recomand filmul din toata inima. Sper sa va placa si voua la fel de mult ca mie. Pe langa citatele care le-am dat deja va mai las cateva:

Virginia Woolf: You cannot find peace by avoiding life

Clarissa Vaughn: That is what we do. That is what people do. They stay alive for each other

Virginia Woolf: Dear Leonard. To look life in the face, always, to look life in the face and to know it for what it is. At last to know it, to love it for what it is, and then, to put it away. Leonard, always the years between us, always the years. Always the love. Always the hours.

Dan Brown: The thought of this life, that's what kept me going. I had an idea of our happiness.

Richard Brown: Just wait till I die. Then you'll have to think of yourself. How are you going to like that?

Laura Brown: It would be wonderful to say you regretted it. It would be easy. But what does it mean? What does it mean to regret when you have no choice? It's what you can bear. There it is. No one's going to forgive me. It was death. I chose life.

Richard Brown: Oh, Mrs. Dalloway... Always giving parties to cover the silence.

Virginia Woolf: It's on this day. This day of all days. Her fate becomes clear to her.



2 comentarii:

  1. o sa vad si eu filmul :D nu cred ca e intamplator ca pe tipa o cheama Virginia Woolf, a fost o scriitoare destul de celebra care a scris Valurile, in care foloseste doar stream of consciouness (si se pare ca s-a sinucis).
    voi reveni ^_^

    RăspundețiȘtergere
  2. poi nu e intamplator, e chiar virginia woolf scriitoarea :D

    RăspundețiȘtergere